close

記得第一次聽這首歌的時候,並沒有真的很喜歡這首歌。

一直到一日夏日午後,躺在床上的我開始跟著歌詞,描繪出了一個美麗的電影情節....

 

Taylor Swift – seven (Official Lyric Video) - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=pEY-GPsru_E&list=OLAK5uy_nWgO-2lNMsx90439Yx0xTWCGIktUc74e8&index=7

 

 

[Verse 1]

Please picture me in the trees

請描繪我在綠林中的模樣

I hit my peak at seven

我在七點時登上頂峰

Feet in the swing over the creek

溪流中腳搖晃著

I was too scared to jump in

曾太害怕往下一跳

But I, I was high in the sky

但最終我在空中之上興奮著那

With Pennsylvania under me

呈現在腳下的賓州

Are there still beautiful things?

想問是否美好事物仍存在著

[Chorus]

Sweet tea in the summer

夏至中的甜飲

Cross your heart, won't tell no other

它經過你心,而我會保守這秘密

And though I can’t recall your face

即使我忘卻了你的面容

I still got love for you

心仍存有愛

Your braids like a pattern

你那辮子的圖案

Love you to the Moon and to Saturn

我愛你遠至月球到土星

Passed down like folk songs

像民謠傳遞下去般

The love lasts so long

此愛將至永恆

 

[Verse 2]

And I've been meaning to tell you

而我一直躊躇著要告訴你

I think your house is haunted

你那間被惡靈佔據的房子

Your dad is always mad and that must be why

一定是起源於你父親總是怒容相向

And I think you should come live with me

我想你應該要搬過來

And we can be pirates

我們可以像海盜一般自由

Then you won't have to cry

你將不必再哭泣

Or hide in the closet

或藏進衣櫃

And just like a folk song

像一首名謠

Our love will be passed on

此愛將至永恆

 

[Bridge]

Please picture me in the weeds

描繪我在野草中的模樣

Before I learned civility

在退去野性之前

I used to scream ferociously

我曾習於狂叫

Any time I wanted

肆意妄為

I, I

 

[Chorus]

Sweet tea in the summer

夏至中的甜飲

Cross my heart, won’t tell no other

它經過我心,勿告訴他人

And though I can't recall your face

即使我回想不出你的臉龐

I still got love for you

但愛還在

Pack your dolls and a sweater

把那件毛衣和玩偶們打包好

We'll move to India forever

我們將搬去印度,直至生命盡頭

Passed down like folk songs

向民謠將傳遞下去般

Our love lasts so long

此愛將至永恆

arrow
arrow
    文章標籤
    Taylor Swift – seven Folklore
    全站熱搜

    AMBER 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()